Take Care helpt mensen met burn-out
bij hun fysisch & emotioneel herstel

Deel mij ...Share on FacebookShare on LinkedIn

Download gratis ebook

” In 8 stappen naar Burn-out en terug “



dit veld niet invullen s.v.p.

Deel mij ...Share on FacebookShare on LinkedIn
Beste wensen en 10 tips voor een goede planning van het Nieuwe Jaar  !

Beste wensen en 10 tips voor een goede planning van het Nieuwe Jaar !

Het begin van een nieuw jaar is steeds spannend : we genieten van de nieuwe energie en van de gedachte dat er veel kan veranderen, dat “ alles mogelijk” is.

Soms kijken we ook nog eens naar het afgelopen jaar : wat was er goed, wat hebben we gerealiseerd?

Bij sommige mensen lijkt het alsof alles hen toevallig is overkomen , er is veel gebeurd waar ze als het ware geen grip op hadden. Anderen hadden een duidelijk plan en zijn tevreden met wat ze hebben gerealiseerd.

Vroeger had ik ook een minder proactieve manier van leven maar sinds mijn burn-out en misschien omdat ik intussen wat ouder ben,  heb ik geleerd dat bewust plannen je veel verder brengt .

Mijn adagio is “ If you fail to plan, you plan to fail”#

Daarom deze handleiding : Beste wensen en 10 tips voor een goede planning van het Nieuwe Jaar !

  1. Neem je agenda van het voorbije jaar en noteer de belangrijkste gebeurtenissen : de ontmoetingen, realisaties, mooie momenten
  2. Op welk gebied waren deze van toepassing : familiaal/relationeel, professioneel, financieel, fysiek, hobby
  3. Wat was een succes? Waar ben je dankbaar voor?
  4. Wat was de beste beslissing? Wie was een voorbeeld voor jou? Wie heeft je beïnvloed?

 

En dan nu, het komende jaar !

  1. Wat wil je ? Op welk gebied? Job, relatie, gezondheid, hobby : wat is het plan?
  2. Wat ga je doen om dit plan te realiseren? Een opleiding volgen? Een business plan opstellen? Een nieuwe job zoeken? Gezonder eten?
  3. Past jouw plan bij wie je bent of wilt zijn ? Voelt het goed aan? Is er een groot verlangen?
  4. Wie kan jou helpen om jouw plan concreet te maken? Om te supporteren , om het tastbaar te maken? Een goede vriend? Een coach?
  5. Visualiseer jouw plan met foto’s, quotes, aantekeningen die jouw wensen nog sterker in de verf zetten, die jou helpen motiveren en die de juiste mensen op jouw pad helpen komen.
  6. Maak het tastbaar ( schrijf het uit)  en hou het vooral realistisch > begin niet aan alles terzelfde tijd – verdeel jouw doelen over een haalbare periode en evalueer.

 

Bovenstaande analyse gebruik ik vaak wanneer mensen bij mij in coaching komen want alleen is het niet zo eenvoudig om met dergelijk plan aan de slag te gaan. En neen, je hoeft niet te wachten op een burn-out om met een coach te gaan praten.

 Beste wensen en 10 tips voor een goede planning van het Nieuwe Jaar !Coaching heeft impact op veel gebieden in jouw leven : je krijgt een beter zicht op jouzelf, op wie je bent en wat je wilt, je voelt jezelf meer in evenwicht ( mentaal & fysisch ) wat dan weer afstraalt op jouw relatie, op jouw professioneel functioneren en op de (meer bewuste) keuzes die je maakt.

Dus wanneer het niet loopt zoals je wil, neem contact met mij op > via www.coachingbijburnout.be en meld je aan voor de Stress Analyse Sessie om snel jouw pijnpunten in kaart te brengen.

Tot eind januari aan 95,- euro ipv 145,- euro ! Wees er snel bij#

Inmiddels, beste groet en

Take Care,

Ann

Deel mij ...Share on FacebookShare on LinkedIn

Plaats een antwoord